Dołącz do zbiórki: pomagamy.im/liniaprosta

Telewizja Lifetime wraz ze Stowarzyszeniem Bardziej Kochani organizują drugą edycję akcji #LiniaProsta. Po raz kolejny wpieramy pierwsze warszawskie mieszkanie treningowe dla osób z Zespołem Downa oraz osób z niepełnosprawnością umysłową. Roczny koszt utrzymania takiego mieszkania to 200 000 PLN.

Mieszkanie treningowe to nie tylko czynsz - to również żywność, pensje terapeutów, transport. Im więcej zebranych środków, tym więcej osób z ZD będziemy w stanie pomóc! Dołącz do zbiórki na: https://pomagamy.im/liniaprosta 

21 MARCA - ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA

21 marca to nie tylko Pierwszy Dzień Wiosny. To także Światowy Dzień Zespołu Downa. Z zespołem Downa wiąże się wiele mitów społecznych, m.in. przekonanie, że osoby te nie mogą samodzielnie funkcjonować. Akcja #LiniaProsta walczy z tym mitem! Już drugi rok z rzędu zachęcamy Was do wyrażenia akceptacji wobec osób z zespołem Downa oraz wsparcia w ich dążeniach do bycia pełnoprawnymi członkami społeczeństwa!

NA CZYM POLEGA MIESZKANIE CHRONIONE ?

W Polsce istnieje naprawdę niewiele ośrodków, w których osoby z zespołem Downa i upośledzeniem umysłowym uczą się jak samodzielnie funkcjonować. Projekt Stowarzyszenia Bardziej Kochani,wspierany przez akcję #LINIAPROSTA, przeznaczony jest do rehabilitacji usamodzielniającej podopiecznych. W mieszkaniu, pod okiem opiekunów uczą się samodzielnego życia, poprzezróżnego rodzaju treningi np. kulinarne czy porządkowe. Aby każdy z lokatorów czuł się komfortowo i mógł maksymalnie skorzystać z sesji treningowych, mieszkanie przeznaczone jest dla czterech osób i ma charakter rotacyjny. Można przebywać w nim od kilku tygodni do trzech miesięcy.

IDEA KAMPANII #LINIAPROSTA

Czy wiesz, że pojedyncza, przecinająca dłoń linia to jedna z cech osób z zespołem Downa? Dlatego w ramachzeszłorocznej akcji zachęcaliśmy internautów do udostępniania w mediachspołecznościowych zdjęć z przekreśloną dłonią – jako wsparcia ich dążeń dobycia pełnoprawnymi członkami społeczeństwa. Nadrzędnym celem kampanii#LiniaProsta było wyrażenie akceptacji wobec osób z Zespołem Downa z okazjiŚwiatowego Dnia Zespołu Dwona, przypadającego na 21 marca.

Pomysł na kampanię zrodził się zmocnego przekonania Lifetime o tym, że dla osób z zespołem Downa w Polsce możnawiele zrobić. Spotkanie ze Stowarzyszeniem „Bardziej Kochani”, które od 16 latprowadzi działania mające na celu wsparcie i pomoc osobom z zespołem Downazaowocowało pomysłem na kampanię #LiniaProsta.

INSPIRACJA

Dodatkową inspiracją całej kampanii był wzruszający program dokumentalny „Taki się urodziłem’, który portretuje osoby z ZD i ich rodziców, opowiadających o swoich codziennych problemach.

Akcja bardzo szybko rozprzestrzeniła się w mediach społecznościowych. Internauci spontanicznie publikowali zdjęcia z #liniaprosta na swoich profilach, udostępniali posty i spoty promujące akcję oraz zapraszali do udziału swoich znajomych, oznaczając ich w komentarzach.

TY TEŻ MOŻESZ DAĆ OSOBOM Z ZESPOŁEM DOWNA SZANSĘ NA SAMODZIELNE ŻYCIE !

DOŁĄCZ DO AKCJI #LINIAPROSTA I WESPRZYJ ZBIÓRKĘ ŚRODKÓW NA PROJEKT 'MIESZKANIE CHRONIONE', W KTÓRYM PODOPIECZNI STOWARZYSZENIA BARDZIEJ KOCHANI UCZĄ SIĘ SAMODZIELNIE WYKONYWAĆ CZYNNOŚCI, DZIĘKI KTÓRYM BĘDĄ MOGLI SAMODZIELNIE FUNKCJONOWAĆ.